- Μπαμπά, αφού μάθαμε από πού πήραν το όνομά τους η Ήπειρος και τα Ιωάννινα, μπορούμε να πάμε μέχρι το ρολόι που βρίσκεται στην κάτω πλατεία;
- Ναι, Αλέξανδρε. Θα ξεκινήσουμε από το άγαλμα του βασιλιά Πύρρου στην άνω πλατεία και θα φτάσουμε μέχρι το πάρκο των ηρώων στην κάτω πλατεία. Εκεί που είναι το ρολόι, το πιο γνωστό μνημείο των Ιωαννίνων. Ξέρεις πόσες φωτογραφίες έχει βγάλει εκεί η αδερφή σου η Ιωάννα; Κι όχι μόνο αυτή, αλλά και όσοι μένουν ή επισκέπτονται τα Γιάννενα.
Στη διαδρομή θα συναντήσουμε αρκετά μνημεία που δεν είναι και τόσο γνωστά. Θα ακολουθήσουμε μια διαφορετική διαδρομή. Θα περάσουμε από την πεζογέφυρα της κεντρικής πλατείας, της πλατείας Πύρρου, και θα κατεβούμε στην οδό Μπιζανίου. Στη συνέχεια θα πάμε προς τη λαϊκή αγορά και πριν φτάσουμε στο Πνευματικό Κέντρο θα ανεβούμε στο δρόμο που οδηγεί προς το ρολόι.
Ο χάρτης μάς δείχνει τη διαδρομή καθώς και τα μνημεία που θα συναντήσουμε. Τα παιδιά της Στ΄ τάξης που είναι οι «ξεναγοί» μας θα μας βοηθήσουν να μάθουμε την ιστορία αυτών των μνημείων.
Ας ξεκινήσουμε από το όμορφο κτίριο του Δημοτικού Ωδείου.
Εργασία 4η: Συγκεντρώστε στοιχεία για το κτίριο του Δημοτικού Ωδείου και ερευνήστε τη σχέση του με την οδό στην οποία βρίσκεται.
Στη συνέχεια θα επισκεφτούμε το Τζαμί και τον Μεντρεσέ του Βελή πασά που βρίσκονται μπροστά στο Πνευματικό Κέντρο, δίπλα στη λαϊκή αγορά.
Εργασία 5η: Η περίοδος της Οθωμανικής κατοχής στα Γιάννενα κράτησε σχεδόν 500 χρόνια, Τα θρησκευτικά μνημεία από εκείνη την εποχή είναι αρκετά. Κάντε την έρευνά σας και βρείτε: α) Πόσα Τζαμιά υπάρχουν σήμερα στα Γιάννενα; β) Πόσοι Μεντρεσέδες; γ) Ποια ήταν η λειτουργία τους; δ) Υπήρχαν άλλα Τζαμιά (που δεν υπάρχουν σήμερα) και πόσα ήταν;
Και θα καταλήξουμε στο πιο γνωστό σημείο της πόλης μας που είναι το ρολόι της κεντρικής πλατείας.
Εργασία 6η: Συγκεντρώστε στοιχεία για την ιστορία του ρολογιού. Γράψτε ένα μικρό κείμενο και περιγράψτε το πιο πολυφωτογραφημένο μνημείο της πόλης. Μπορείτε να το ζωγραφίσετε ή και να το φωτογραφίσετε!
Εργασία 7η: Διαλέξτε όποιο μνημείο σας έκανε εντύπωση ή σας άρεσε πιο πολύ και συμπληρώστε το Δελτίο Ερευνητή/Ερευνήτριας που θα βρείτε εδώ...>>>